Kundetilfredshedsundersøgelser er en strategisk prioritet

Kundetilfredshedsanalyser er en oplagt mulighed for at få et klart billede af, hvordan kunderne oplever en virksomhed. Hos BIRN Group er det derfor blevet en prioriteret opgave, som ikke kun bidrager til at skabe loyalitet mellem kunder og sælgere, men som også spiller en vigtig rolle i at sikre en ansvarlig og rentabel forretning.

Hos BIRN i Holstebro har man i mange år løbende arbejdet med kundetilfredshedsanalyser for at få indsigt i, hvordan de initiativer, der er igangsat, påvirker kunderne. Selvom analyserne oprindeligt blev implementeret som en del af en certificeringsproces, har de hurtigt udviklet sig til at blive en central del af virksomhedens strategi for at skabe en bæredygtig og ansvarlig forretning.

- For os er kundetilfredshedsanalysen et vigtigt redskab, både til at vise vores kunder, at vi tager ansvar for vores interessenter, og til systematisk at forstå og forbedre kundernes oplevelse. Det er en afgørende del af at sikre, at vi driver vores forretning ansvarligt, forklarer Peter Frost Jepsen, Group CSO hos BIRN Group.

Analyserne anvendes som et objektivt salgstjek for sælgerne. Ifølge Peter Frost Jepsen giver det et konkret benchmark at forholde sig til. Den seneste analyse fra BIRN i Holstebro viste blandt andet, at kunderne sætter pris på den transparente og kompetente dialog, de har med deres kontakt hos BIRN. Derudover fremhæves BIRN som værende blandt de førende leverandører inden for støberi, når det kommer til bæredygtighed, og at BIRN besidder de nødvendige evner til at understøtte kundernes krav til netop bæredygtighed.

- Kundetilfredshedsanalysen giver et værdifuldt indblik i, hvordan vores kunder opfatter os som samarbejdspartner. Den viser os, hvor vi gør det godt, og hvad vi kan gøre bedre, så vi kan fokusere vores ressourcer der, hvor de gør størst nytte for vores kunder, fortæller Peter Frost Jepsen og fortsætter:

- Det er samtidig vigtigt for os at vise, at vi som virksomhed ikke kun er interesseret i den økonomiske bundlinje. Kvaliteten af vores produkter er en af forudsætningerne for værdiskabelse hos kunderne. Et stærkt kundefokus er en central del af at opbygge langvarige kunderelationer og skabe stabilitet i forretningen.

'BIRN i Holstebro har gennemført kundetilfredshedsanalyser hvert andet år siden 2007. Den næste analyse igangsættes i 2025. Datterselskaberne i BIRN Group følger også løbende op på samarbejdet med kunderne, og i 2025 har både KOCKUMS og TASSO planer om at udarbejde en kundetilfredshedsanalyse i stil med den, som BIRN i Holstebro udsender.

86,8
Mockup-02_DK